torsdag 22 januari 2009

Hjärnaktivitet.

Så, tillbaka till skolan. När jag kom dit märkte jag hur intensivt jag fokuserat på mina barn under det senaste 6 månaderna.. Hur var det man gjorde nu igen?
Efter ca 2 minuter var jag tillbaka vid rodret igen, som tur var. Och intressant var det!
Den här terminen ska jag läsa 3 olika kurser, mest på distans. Och så ska jag ta en kurs i det polska språket så att jag iaf ska kunna förstå vad sambons släktingar säger när vi träffar dem.
Nu tror ni att jag har tagit mig vatten över huvudet, men icke. Jag fungerar bäst så här. Jag har ett schema för när jag ska läsa och när jag ska äta och sova och dricka te. Och jag gillar det. Jag märkte för några år sedan att min hjärna kan ta in oerhört mycket mer information än vad jag tidigare vetat om. Och detta skänker mig så enormt mycket tillfredsställelse att jag kan inte sluta.
För den som blir nervös över vem som ska ta hand om barnen så kan jag meddela att sambon kommer att ta över föräldraledigheten, vi kommer att vara hemma mycket tillsammans och det blir nog väldigt mysigt!
(Bilden är tagen med mobilkamera)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar